Dzisiaj odbyło się ostatnie styczniowe spotkanie Klubu Gier Planszowych. Przełomowe! Dlaczego? Po pierwsze mieliśmy dzisiaj rekordową liczbę graczy (12!), a po drugie... odwiedził nas pan dziennikarz z Przełomu. Zrobił nam kilka zdjęć i przeprowadził wywiady z wybrańcami. Zabrakło dziś na spotkaniu naszego wolontariusza Adama, który pomaga w prowadzeniu Klubu i użycza swoich prywatnych gier. Ale nic straconego! Wysłał w zastępstwie swoją odważną mamę, która godnie go zastąpiła.
Na dzisiejszym spotkaniu pojawiło się kilkoro nowych klubowiczów, którzy szybko odnaleźli się w towarzystwie. Podzieliliśmy się na 3 grupy i zabraliśmy się do grania. Poszczególne drużyny rozpoczęły rozgrywki w: Wsiądź do pociągu: Europa, Dr Eureka oraz klubową nowość - Agricola. "Przenieśmy się w czasie do roku 1670. Zaraza szalejąca w Europie Środkowej od 1348 roku w końcu została przezwyciężona. Na nowo odżywa cywilizacja. Ludzie coraz częściej odnawiają i rozbudowują swoje domostwa. Łąki przekształca się w użytki rolne, na których uprawia się zboże i warzywa. Głód panujący przez ostatnie lata spowodował, że ludzie jedzą teraz więcej mięsa (nawyk, którego my - ludzie żyjący w dostatku - nie porzuciliśmy do dnia dzisiejszego). - opis producenta. Gracze rozpoczynają grę, posiadając dwóch członków rodziny mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie gracz wysyła członków rodziny do pracy (wykonują oni różne akcje). Jeśli gracz uzbiera odpowiednią ilość drewna i trzciny, może rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę. Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. W grze pojawia się bardzo wiele możliwości i dróg do zwycięstwa. Punktowana jest prawie każda działalność - zarówno rozwój rodziny i domu, jak i hodowla zwierząt czy uprawa zbóż i warzyw. Dodatkowo, Agricola pozwala nawet na rozegranie samodzielnej gry.
Później pojawiły się jeszcze takie tytuły jak Catan oraz Logix - również nowa gra klubowa. Logix to przestrzenna gra planszowa, w której liczy się taktyka, wyobraźnia a także szczęśliwy traf. W trakcie gry gracz losuje swój tajny kod, którego wzór musi potem ułożyć z kolorowych kulek na planszy. Ruch gracza może nastąpić poprzez dołożenie kuli, zdjęcie lub zamianę kul co dodatkowo dodaje grze elementów rywalizacji.
Całe spotkanie przebiegło w radosnej atmosferze, przy ciepłej, owocowej herbacie i poczęstunku od firmy DanCake. Na następne spotkania zapraszamy w ferie zimowe!