Zielone Gry

Drukuj

Z przyjemnością informujemy, że Biblioteka dołączyła do projektu edukacyjno-ekologicznego „Zielone Gry. Biblioteki i organizacje pozarządowe włączają młodych do gry o przyrodę”.

Za pomocą gier: planszowych oraz internetowej chcemy zwiększyć wiedzę młodych ludzi na temat bioróżnorodności, zmian klimatu oraz ekonomicznej wartości ekosystemów. Inspiracją jest idea serious games, czyli gier, które nie tylko bawią, ale również skłaniają do refleksji, przekazują wiedzę lub pozwalają nabywać różne umiejętności. 

Jak grać?

To proste. Wystarczy zebrać przyjaciół i przyjść w piątkowe popołudnie do biblioteki, lub klasą wraz z nauczycielem/opiekunem umówić się na warsztaty edukacyjne "Zielone Gry - Czy wiesz o co chodzi z globalnym ociepleniem?" skierowane do młodzieży powyżej 10 roku życia. 

Posiadamy dwie gry planszowe, każda przewidziana została dla 4-6 drużyn plus moderator, czyli pracownik biblioteki. W przypadku gry internetowej zapraszamy co najmniej 4 chętne osoby, dysponujemy 6-cioma stanowiskami komputerowymi i 3-ema tabletami, więc drużyn może być maksymalnie 9 plus moderator.

Drużyna może składać się z jednego lub dwóch graczy. Granie w parach zmienia bardzo mocno dynamikę gry, zapraszamy do przeprowadzenia rozgrywek zarówno indywidualnych jak i w duetach.

Gry przewidziane zostały dla młodzieży od 10 roku życia, choć wiemy, że młodsi gracze również całkiem dobrze się w nich poruszają, i nie posiadają górnej granicy wiekowej. 

Zapraszamy grupy przyjaciół, znajomych oraz rodziny. 

W co grać?

W planszówki: Ropa z Catanu i Władcy Doliny. 

W sieci: Gra z Klimatem 2.0 

Ropa z Catanu to dodatek do słynnej gry planszowej Osadnicy z Catanu. Gra jest próbą zwrócenia uwagi na wyzwania, które rodzi zależność współczesnego społeczeństwa od określonych zasobów. Powstała jako sposób na zwrócenie uwagi na kompromisy, które na stałe powiązane są z wykorzystaniem naturalnych zasobów jak ropa naftowa.

Akcja Władców Doliny rozgrywa się w dolinie rzeki, której zagrażają niespodziewane susze i powodzie. Gracze wcielają się w role rolników, władz lokalnych oraz banku. Uczestnicy sami wyznaczają sobie cele, które próbują później osiągnąć. Stawiają czoła wielu wyzwaniom, zrodzonym przez decyzję innych graczy oraz nieprzewidywalność środowiska. Gra pozwala uczestnikom przekonać się, jak istotna jest bioróżnorodność oraz w jaki sposób brak współpracy i komunikacji pomiędzy różnymi grupami interesów sprawia, że znalezienie optymalnego rozwiązania problemu staje się niemożliwe. Jeśli mieszkańcy doliny nie będą potrafili nawiązać skutecznego dialogu, dobrobyt pojedynczych graczy ucierpi.

Gra z Klimatem 2.0 to wieloosobowa gra internetowa, wymagająca komunikacji między graczami. Uczestnicy otrzymują w użytkowanie dziewiczą, zalesioną wyspę, na której mogą prowadzić różnorodną działalność – od zbierania płodów leśnych po prowadzenie muzeum. Z ochotą ruszają na podbój wyspy i pomnażają swój osobisty majątek. Jednak każde działanie przynosi określone skutki: indywidualne i społeczne; ekonomiczne i przyrodnicze.

Gramy w każdy piątek od 16.00 w Bibliotece Głównej w Libiążu na ul. Górniczej 11.

Zapraszamy

 

,